Aby uzyskać wsparcie finansowe w ramach programu Mój Prąd, należy wypełnić wniosek. Nie jest to zadanie skomplikowane – wystarczy kilka minut, aby wypełnić i wysłać formularz. Warto podkreślić, że aktualnie możliwe jest składanie wniosków tylko online, poprzez Generator wniosków o dofinansowanie (GFD). Poniżej przedstawiamy krok po kroku, jak złożyć wniosek Mój Prąd.
- Wejdź na stronę https://mojprad.gov.pl/zloz-wniosek lub https://www.gov.pl/. Uzyskasz tam niezbędne informacje o programie Mój Prąd oraz sposobie złożenia wniosku. Możesz też od razu przejść do GFD – https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
- Zaloguj się, korzystając z e-dowodu lub Profilu zaufanego. Nie musisz zakładać żadnego konta ani przechodzić przez jakiekolwiek skomplikowane procedury. Aby skorzystać z profilu zaufanego, wystarczy zalogować się do swojego banku.
- Po zalogowaniu zobaczysz formularz. Podaj swoje dane oraz dane instalacji. Sprawdź, czy wszystkie podane przez Ciebie informacje są prawdziwe.
- Dodaj załączniki – niezbędne dokumenty, które są wymagane do przyznania dofinansowania w ramach programu Mój Prąd.
- Potwierdź poprawność wniosku, zaakceptuj oświadczenia i przejdź do podpisania wniosku.
- Podpisz wniosek, ponownie korzystając z e-dowodu lub profilu zaufanego.
- Zaczekaj na wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia wniosku.
Wsparcie w kwestiach formalnych
Jak widzisz, złożenie wniosku Mój Prąd to zaledwie kilka kroków. Tylko tyle dzieli Cię od otrzymania dofinansowania na montaż instalacji fotowoltaicznej. Niemniej na niektórych etapach składania wniosku mogą pojawić się problemy. Najczęściej są one relacjonowane podczas wypełniania danych dotyczących instalacji. Kwestie techniczne pozostają tajemnicze dla wielu przyszłych użytkowników fotowoltaiki. Pamiętaj, że wspieramy klientów na wszystkich etapach realizacji projektu. Zatem jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas wypełniania wniosku Mój Prąd, skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy w jego złożeniu.